Mijn 2016 in reisfotos

Mijn beste reisfoto’s van 2016

Geschatte leestijd: 3 minuten

Wat hebben we in 2016 onwijs veel nieuwe plekken op de wereld gezien! Pas als ik door mijn reisfoto’s aan het snuffelen ben, om net als vorig jaar wat mooie reisfoto’s op te zoeken realiseer ik het me echt. Ons 2016 begon in India en in de rest van het jaar stapten we maar liefst 4 keer in het vliegtuig, om op 31 december zelfs voor de 5de keer een vlucht naar een mooie bestemming te nemen. Marokko dit keer. We eindigen het jaar dus ook weer in het buitenland, zoals we het op 1 januari begonnen. Daarnaast zijn we heel wat keren met de auto op pad geweest, in eigen land en bij onze zuider- en oosterburen. Dit zijn mijn mooiste reisfoto’s van 2016, wie weet haal je er leuke inspiratie uit voor 2017! 🙂

India 2016

#1 Zoals gezegd begon het jaar in India, waar we in de laatste paar dagen van onze rondreis nog de bijzondere stad Jhunjhunu bezochten. In het moslimdeel van de stad, een wirwar van smalle steegjes, zat deze man op zijn stoepje van het winterzonnetje te genieten.

Valencia 2016

#2 In Valencia hadden we in februari ongelooflijk veel geluk met het weer en hebben we in een kleine week deze prachtige stad ontdekt. We waren hier in de aanloop naar het Fallas-festival en zagen verschillende keren prachtig uitgedoste dames in klederdracht op straat.

Leuven 2016

#3 In maart bezochten we de charmante en bruisende Belgische stad Leuven, waar het ontluikende voorjaar de stad een extra dimensie gaf. Zoals hier in het groot Begijnhof, met overal kleurige knoppen van magnolia’s.

Portugal 2016

#4 Eind april vertrokken we voor een week naar het zonnige Portugal. Een plek die ons erg goed is bijgebleven is de vissersplaats Nazaré, waar de zeenomaden nog op dezelfde manier hun vis drogen en aan het strand verkopen, zoals ze dat al vele jaren gedaan hebben.

Deventer 2016

#5 In mei ontdekte ik, samen met collega-bloggers Judith en Jacomijn de thuisstad van Emiel, die ons alle leuke plekjes van Deventer liet zien. Op de foto het bronzen beeld van een verzetstrijder, naast de LebuïnesKerk en het bijzondere stadhuis.

Keulen 2016

#6 Tijdens een weekend weg in Duitsland, in juni, gaan we ook een dagje naar Keulen. De stad zelf maakt niet zoveel indruk, maar in de wijk Ehrenfeld vermaken we ons met de vele streetart en de fijne sfeer.

Cochem 2016

#7 Tijdens dat zelfde weekend in juni zijn we ook in de Eifel te vinden, onder andere in het charmante plaatsje Monschau. Schattige vakwerkhuizen staan schots en scheef in het oude centrum, aan de rand van de Moezel, die hier een snelstromend, smal riviertje is.

Sri Lanka 2016

#8 Zowel in de tweede helft van juli, als in de eerste van augustus reizen we rond door Sri Lanka, waar we onder de indruk zijn van de prachtige natuur, de mooie stranden en bovenal de ontzettend vriendelijke bevolking. Deze visser vertelde ons hoe de Tsunami hem zo veel ontnomen heeft, maar ondanks dat is iedereen bijzonder positief gebleven.

Landschaftspark Duisburg 2016

#9 We zijn nog maar net thuis uit Sri Lanka als we opnieuw naar onze Oosterburen trekken en onder andere een dag in Landschaftspark Duisburg doorbrengen. Het terrein van de voormalige hoogovens is één grote ontdekkingstocht en natuur en cultuur gaan hier hand in hand. We willen nog steeds eens terug voor nachtfoto’s.

stoomtrein Haaksbergen 2016

#10 In de vroege herfst, begin oktober, gaan we op een frisse zondagochtend naar Haaksbergen, om een ritje met de stoomtrein te maken.

Mallorca 2016

#11 Later die maand, eind oktober, gaan we nog een week naar de zon. Op Mallorca verbazen we ons over de prachtige baaitjes en de schoonheid van het eiland, vooral in het bergachtige noorden. In Ses Covetes bij Es Trenc, zien we deze oude bootjes liggen. Gevaren hebben ze al jaren niet meer.

Moezel 2016

#12 En dan hebben we opnieuw mazzel met het weer. Tijdens een weekend aan de Moezel, half november, schijnt de zon nog volop en ik heb volop kans om de prachtige herfstkleuren vast te leggen. Zoals hier in Alken met haar hooggelegen Burg Thurant.

Toch best een reislustig jaar geweest, 2016. Bedankt voor het volgen en het meelezen op mijn blog. Ook voor 2017 hebben wij al weer een aantal leuke trips gepland. Ik wens iedereen via deze weg alvast een mooi jaar toe en ben benieuwd naar jouw reisplannen?

Category: FotografiePersoonlijk

Tags:

36 comments

1. Wat een ontzettend mooi reisjaar hebben jullie achter de rug! En ook heel divers qua bestemmingen! En je foto’s… wow! Ik maak zelf eigenlijk nooit portretfoto’s maar als ik ze zoals nu bij jou zie dan zegt het juist heel veel over de cultuur van het land. Ik zal toch eens kijken of ik dat in de toekomst ook ga proberen!

1. Zeker weten, als je het zo op een rijtje zet realiseer je jezelf pas hoeveel geluk je hebt dat je dit allemaal kan doen! Ik vind zelf portretfoto’s echt iets toevoegen. Zoals je zegt: ze vertellen zoveel over de mensen en de cultuur. Wel even “wennen” om het te vragen. 🙂

2. Ohh, die stoomtrein in Haaksbergen.. dat heb ik ook een keer gedaan. Wat is het toch mooi in eigen land, daarvoor hoef je helemaal niet ver te reizen 😉

1. Zeker weten! Maar als het dan zo midden in de winter is als nu… dan vind ik een zonnige, warme plek toch wel echt mooier. Maar ik hou dan ook echt niet van kou en donkere dagen…

3. Prachtige foto’s en wat een mooie reizen allemaal… En ook 2017 wordt weer mooi voor je. Ik heb nog helemaal NIKS staan, maar ik hoop in januari nog weg te kunnen. Hopelijk naar een plek waar het warm is of waar de zon schijnt. En dan niet om op het strand te gaan liggen, want ik zie graag zoveel mogelijk, maar gewoon omdat ik HEEL graag mooi weer wil. 😉
    Veel plezier in Marokko!

1. Ik hoop dat je nog een fijn reisje naar de zon kan maken deze maand! Als ik een tip mag geven: Het zuiden van Marokko is super! Of was je daar al eens geweest?

4. Mooi overzicht Yvonne en leuk om bijhorende verhalen te lezen. De foto van de visser en zijn verhaal over de tsunami vind ik erg bijzonder. Jij ook een gezond, gelukkig en reislustig 2017 gewenst! 🙂

5. Wat een prachtig overzicht! Ik ben er zelf ook mee bezig, zo super leuk om te doen! Ik vind (nog steeds) die van de drogende inktvissen het mooist. Die kan zo in een reisbrochure! (en dat voor iemand die niets met vis heeft;) )

6. Mooie foto’s, en wat hebben jullie veel gedaan in 2016! Ik vind de foto van de visser in Sri Lanka erg mooi, en ook die van Nazaré, in Portugal. Ben benieuwd naar jullie reizen in 2017.

7. Wat een goed reisjaar zeg! En met geweldige foto’s als resultaat 🙂 Mijn topfavoriet is die van de visser in Sri Lanka, prachtig. Ik kan niet wachten op Sri Lanka zelf ook te gaan ontdekken!

8. Wat een mooi reisjaar hebben jullie gehad 😉 Het jaar beginnen in het buitenland, die traditie gaan wij ook aanhouden sinds Niels vanochtend last had van reiskriebels hebben we gelijk geboekt 😉 En Yvonne wat weet jij de locale bevolking prachtig op camera te krijgen. Dat 2017 ook een mooi reisjaar gaat worden!

1. Nou maak je me wel heel nieuwsgierig waar jullie het nieuwe jaar gaan beginnen dan?! Alvast veel plezier gewenst en dat jullie komend jaar ook maar veel mooie reizen mogen maken!

9. Wat een heerlijk reisjaar hebben jullie achter de rug met weer prachtige foto’s! Vooral de visser uit Sri Lanka maakt indruk op me. Prachtige foto van een fascinerend mens.
    Voor 2017 alvast alle goeds en prachtige nieuwe reizen gewenst en nu eerst nog genieten in Marokko!

1. Dank je wel Maya, voor jullie ook een fijne Kerstvakantie (ben even kwijt of jullie nog een leuke bestemming gevonden hadden?!) en alvast een reislustig 2017 gewenst!