Mijn 2017 in reisfoto's

Mijn 2017 in foto’s

Geschatte leestijd: 4 minuten

Het is inmiddels een beetje traditie aan het worden op mijn blog, een overzicht van mijn mooiste foto’s, die laten zien wat ik ’t afgelopen jaar beleefd heb. Ook in 2017 zijn we weer elke maand op pad geweest, ongelooflijk toch?! Soms waren we relatief dichtbij huis, maar 5 keer stapten we ook in het vliegtuig om verder weg in Europa, en net daar buiten, een kijkje te gaan nemen. Echt verre reizen maakten we in 2017 niet, die staan voor 2018 weer op de planning. Maar de plekken die ik fotografeerde waren niet minder bijzonder dan sommige bestemmingen aan de andere kant van de wereld. En opnieuw begonnen én eindigden we ons jaar in het buitenland. Kijk je mee naar mijn 2017 in foto’s?

Marokko - januari

De eerste dag van 2017 begonnen we gelijk goed, met een flinke klim in het Anti Atlas gebergte in Marokko. Als eerste bezoekers van het jaar klommen we samen met deze lokale meneer helemaal omhoog naar de Agadir van Amtoudi, een spectaculair bouwwerk, bovenop een grillige rots. In 9 dagen maakten we een rondreis door bergen en langs de kust, een heerlijk rondje.

Thüringerwald - februari

Gingen we in januari vooral voor de zon, in februari zochten we bewust de sneeuw op in het Thüringerwald. Oorspronkelijk was het plan om een sledetocht te maken met husky’s, maar de waterpokken gooiden roet in het eten. Op een eigen sleetje een eind door het bos was gelukkig wel nog een optie.

Alicante - maart

In maart gingen Peter en ik voor de allereerste keer met z’n tweeën op pad, terwijl opa en oma het thuishonk bewaakten. Tijdens een citytrip Alicante maakten we ook een hele gave roadtrip door de omgeving, waarvan later helaas alle foto’s gewist zijn. Zo balen. Aan het weekend zelf denken we wel met veel plezier terug.

Nordhessen - april

Nordhessen, bij onze Oosterburen, was een mooie verrassing in april, zeker ook voor de kinderen die hier in de wereld van de sprookjes de leukste avonturen beleefden. En slapen deden we er in maar liefst 3 verschillende, unieke accommodaties.

Letland - mei

Wist je dat het in de Baltische staten heel zonnig is in mei? Wij wel! En daarom gingen we opnieuw in mei die kant op. Letland dit keer, waar we vanuit de hoofdstad, Riga, een aantal hele gave dagtrips maakten. Zo gingen we naar de voormalige geheime Russische basis Skrunda-1 en bezochten we meerdere leuke stadjes, zoals Kuldiga en Sigulda. Ook de natuur van Letland was prachtig.

Luxemburg - juni

In juni ontdekten we Luxemburg. Naast de schitterende natuur van het Müllerthal bezochten we ook een aantal kastelen en slenterden we door sfeervolle, Middeleeuwse stadjes.

Georgië - juli

In juli was het tijd voor onze zomervakantie en dit keer reisden we voor een maand af naar Georgië. Nadat we hoofdstad Tbilisi verkend hadden zijn we meteen de overweldigende natuur in gegaan en hebben we gewandeld, paard gereden en genoten van dit vriendelijke land.

Georgië - augustus

Ook in augustus waren we nog een groot deel van de maand in Georgië. Misschien lijkt dit niet de meest voor de hand liggende keus, maar Georgië met kinderen is echt een heel geschikt concept. Er is veel meer te beleven voor jonge kinderen dan je in eerste instantie zou denken! En Georgiërs zijn dol op kinderen.

Duinkerke - september

In september gingen we uitwaaien aan het strand bij Bray-Dunes, vanwaar we ook de Noord-Franse stad Duinkerke en omgeving bezochten. Het was een perfect verjaardagsweekend.

Dinant en Namen - oktober

Begin oktober vierden we de herfst bij onze zuiderburen. We sliepen precies tussen Dinant en Namen en bezochten beide steden en de omgeving van daaruit. De burchten en kloosters hier vragen erom om ontdekt te worden.

Malta - oktober

Halverwege oktober gingen we nog een keer op pad. Dit keer nog even naar de zon. Op Malta konden we die nog volop vinden en hebben we genoten van dagen waarbij we strand en cultuur met elkaar afwisselden. Ook staken we over naar buureiland Gozo, om daar de hoogtepunten te ontdekken.

Drente - november

In november waren we wel toe aan een weekendje onthaasten. Dat deden we in een heel fijn huisje in Drenthe, waar we midden in de bossen zaten en volop de natuur in gingen.

Tenerife en La Gomera december

En dan was er natuurlijk nog die heerlijke combi trip eind december, waarbij we Tenerife en La Gomera combineerden. Het was al op de eerste dag dat we hét hoogtepunt (letterlijk en figuurlijk) van Tenerife bezochten, het Teide nationaal park. Wat een spektakel!

Al met al weer een indrukwekkend reisjaar, dat 2017, waarbij we als gezin 70 nachten in een ander bed dan ons eigen sliepen. Niet slecht, zeker als je bedenkt dat onze oudste heel 2017 al leerplichtig was. Dank je wel allemaal voor het volgen van onze avonturen en het reageren op blogs en social media posts. Jullie waren weer super! Ook voor 2018 hebben we alweer de nodige reisplannen gemaakt. Jij ook? Een fijne jaarwisseling en ik proost straks op een reislustig 2018 voor allen!

Category: FotografiePersoonlijk

Tags:

32 comments

1. Stuk voor stuk prachtige foto’s. Vooral die van het Thüringerwald vind ik erg mooi. Tijdens onze kerstvakantie werden we in Oostenrijk ook op dergelijke plaatjes getrakteerd.

1. Dank je.. ik zag die foto’s van het Thüringerwald vorige week weer en dacht: dat wil ik wel weer! Hebben voor komende week dus een huisje in de buurt van Winterberg geboekt. 🙂

2. Wauw wat geweldige foto’s en reizen heb je in 2017 gemaakt. Balen van de reis met je man dat alle foto’s zijn gewist. Maar gelukkig heb je de herinneringen. Na jouw prachtige foto van de Mullertrail kijk ik nu alleen maar meer uit naar mijn bezoekje daar aan. Fijn reis2018

3. Wat een prachtige foto’s van een geweldig reisjaar! Jammer dat de sledetocht met de husky’s niet door ging, maar hopelijk gaat dit nog voor de revanche 😉 en wat geweldig mooi toont Georgie op de foto’s, je hebt mij daar wel echt nieuwsgierig naar gemaakt !

4. Wat een heerlijk reisjaar Yvonne! Leuk om nog even alle reizen door te nemen. Wat de fijnste inspiratie voor mezelf was? Malta, Tenerife, Riga en Dinant. Daar wil ik erg graag zelf eens op ontdekking. Ik ben benieuwd hoe jouw reisjaar 2018 eruit gaat zien!

5. Wat een mooi reisjaar hebben jullie achter de rug. Balen zeg van de gewiste foto’s van Alicante, gelukkig zijn de herinneringen blijvend. Ik kijk uit naar je blogs over Tenerife en La Gomera. Wij hadden ook bijna daar naartoe gegaan, uiteindelijk kozen we voor het Midden-Oosten. Ik wens jou en je gezin wederom een fantastisch reisjaar met mooie avonturen.

1. Dank je wel Marcel, voor jou net zo! En ik kijk juist weer erg uit naar jouw blogs over Oman… houden we elkaar lekker bezig 🙂 Wie weet wisselen we volgend jaar om van bestemmingen.

6. Ik vind het heerlijk om iedereens jaarverslagen te lezen. Zeker ook om weg te dromen bij mooie foto’s. Riga zou ik graag bezoeken! Een hele tijd geleden bezocht ik Tallinn en ik wil weer terug naar de Baltische Staten.

1. In 2015 waren wij ook in Tallinn.. ik vond dat zo mooi!! Daarna wilde ik meer van de Baltische Staten zien, maar zo magisch als Tallinn was Estland niet. Ik wil zeker een keer terug.

7. Mooi jaaroverzicht!

Ik vond je foto’s van Thüringen toen heel mooi. Heerlijk al die sneeuw dicht bij huis.

Het beste voor 2018 🙂

1. Daar was het inderdaad heel mooi.. ik had nooit verwacht dat ik de sneeuw en die kou zo gaaf zou vinden.. ik zit te denken om nog een keer zoiets te doen, maar heb voor de voorjaarsvakantie al andere plannen.. misschien nog een weekend.

8. Wat een geweldig reisjaar hebben jullie achter de rug! Ik vind het zo tof dat jullie als gezin zo vaak op pad gaan met jonge kinderen. In 2017 was bezocht ik Berlijn en Nepal…ook heel gaaf. In februari ga ik een lang weekend naar Center Parcs met ons gezin en verder heb ik nog niets geboekt. Even een maandje wachten en dan zal ik misschien wel wat meer weten 🙂 Marokko staat in ieder geval op de nominatie 😉

9. Wow, wat een heerlijk reisjaar hebben jullie gehad! Ik vond het in ieder geval leuk om vanaf de zijlijn mee te genieten van jullie avonturen en kan dus ook niet wachten op jullie volgende uitstapjes!

10. Wat een fantastisch reisjaar Yvonne. Wat hebben jullie veel bezocht! 70 Nachten is echt niet weinig, dat haal ik in mijn eentje niet eens. Ik ben nog wel benieuwd wat uiteindelijk jullie favoriet was. 🙂

11. Wat een geweldige reizen maken jullie. Ik lees deze site voor het eerst en heb er al veel aan gehad. Bedankt. Heel veel reisplezier gewenst!

12. Wow…wat een gaaf reisjaar hebben jullie. Ik was dit jaar o.a. In Luxemburg stad…maar als ik je foto zie dan in de rest van Luxemburg meer dan de moeite waard!! Op naar een mooi reisjaar 2018!

1. Luxemburg stad hadden wij ook graag nog gezien, maar dat paste uiteindelijk echt niet meer qua tijd… gaan we ooit nog wel een keer voor terug! Voor jou ook alvast een heel fijn reisjaar gewenst.